2011年1月26日星期三

沒有水晶燈的婚宴

一個沒有水晶燈的婚宴.
以藍天,星星作婚宴天花板.
以球場作華麗地毯.

幻燈片段不播放婚紗照片.
我情願播放一段恐怖片段.

一個頭破血流,帶著荊棘,背著木頭行著不歸路.

沒有祂,我不懂愛
沒有祂,那有今天的我

如果我拿著咪,
我不會多謝父母,亦不會多謝太太,

愛父母過於愛我的、不配作我的門徒、愛兒女過於愛我的、不配作我的門徒。不背着他的十字架跟從我的、也不配作我的門徒。
He that loveth father or mother more than me is not worthy of me: and he that loveth son or daughter more than me is not worthy of me. And he that taketh not his cross, and followeth after me, is not worthy of me.

當晚,流離失所,孤兒,寡婦,成為我的賓客.
我不能以水變酒,
我不懂五餅二魚,
我只能夠將自己擁有...與需要的人分享.

他回答說、『你要盡心、盡性、盡力、盡意、愛主你的 神.又要愛鄰舍如同自己。』
And he answering said, Thou shalt love the Lord thy God with all thy heart, and with all thy soul, and with all thy strength, and with all thy mind; and thy neighbour as thyself.

沒有留言:

發佈留言